Wij adviseren werkgevers uit de publieke sector over alle vragen in verband met werknemers die langdurig arbeidsongeschikt zijn.
Dankzij onze expertise in ambtenarenrecht kunnen wij ook arbeidsongeschikte werknemers bijstaan in hun verschillende contacten met hun werkgever.
Wij worden zo ook regelmatig geconfronteerd met volgende vragen:
- Wanneer kan een ambtenaar wegens lichamelijke ongeschiktheid vroegtijdig gepensioneerd worden en welke procedure moet er daarbij worden gevolgd? Moet er een reïntegratietraject worden gestart voordat het dossier aan het MEDEX wordt voorgelegd?
- Wordt het ziektekapitaal van een ambtenaar uitgeput door dagen van arbeidsongeschiktheid als gevolg van een arbeidsongeval?
- Wanneer kan ik een reïntegratietraject opstarten? Wie kan een aanvraag indienen?
- Kan een werknemer die arbeidsongeschikt is, worden ontslagen?
- Welke verplichtingen heeft een werkgever ten opzichte van werknemers met burn-out?
- Kan een werkgever een aanvraag om het werk deeltijds te hervatten, weigeren?
- Wanneer kan de samenwerking beëindigd worden wegens medische overmacht?