Brengen uw HR-documenten en -praktijken u in gevaar?
Onze jarenlange ervaring leert ons dat geschillen tussen werkgevers en werknemers vaak veroorzaakt worden door een onbestaand of slecht opgesteld HR-document (arbeidsovereenkomst, arbeidsreglement, car-policy, enz.) of door een HR-praktijk die (ondertussen) in strijd met de wet is geworden.
Een oplossing via een audit
Als specialisten in arbeidsrecht helpen we u deze situaties te vermijden aan de hand van een grondige HR-audit (ook “sociale audit” genoemd) die rechtstreeks binnen uw bedrijf kan worden uitgevoerd.
Wij overlopen uw HR-documentatie (contracten, reglementen, collectieve arbeidsovereenkomsten, policies, enz.) en HR-praktijken en helpen u om deze in orde te brengen. Op die manier bent u voorbereid bv. in geval van discussies / geschillen met uw overlegorganen (OR, CPBW, VA) of in geval van een sociale inspectie.
Verbeteringspisten voor de toekomst
Tijdens onze HR-audit geven wij u ook proactief advies over nuttige clausules of over interessante HR-praktijken voor uw onderneming (bv. de mogelijkheid om extralegale voordelen belastingvrij toe te kennen).